BETALING EN LEVERING

A. Betalingsvoorwaarden
Elke bestelling die op de Site wordt geplaatst, moet door de Klant worden betaald onmiddellijk nadat de bestelling is gevalideerd door debitering van zijn bankrekening. De totale prijs van de bestelling (te betalen in euro's) die door de Klant verschuldigd is, is het bedrag dat vermeld staat op het Bestelformulier, inclusief leveringskosten.

DIM accepteert alleen de volgende betaalmethoden:

  • PayPal®
  • Creditkaarten: American Express®, Visa® en MasterCard®

De Klant machtigt dus bij voorbaat zijn bank om zijn rekening te debiteren op basis van de gegevens of afschriften die via de betalingsmodule worden doorgestuurd, zelfs bij gebrek aan facturen die door de kaarthouder zijn ondertekend. Bestelde DIM-producten blijven eigendom van DIM tot volledige betaling door DIM is ontvangen.

Daartoe garandeert de Klant aan DIM dat hij de houder is van de bankkaart en dat de naam op de af te schrijven kaart de zijne is. Vervolgens verstrekt hij in een beveiligde online omgeving het zestiencijferige kaartnummer, de vervaldatum en de visuele cryptogramnummers op de achterzijde van zijn kaart.

DIM heeft een systeem geïmplementeerd dat een veilige online betaling garandeert: het gebruikt S.S.L. encryptie (Secure Socket Layer) die alle betalingsgerelateerde gegevens beschermt.

Als onderdeel van online betalingen en om internetfraude tegen te gaan, wordt er een verificatieproces uitgevoerd met de relevante bankinstellingen. Er wordt gespecificeerd dat DIM geen bankkaartgegevens van de Klant verzamelt of opslaat.

Betalingsinformatie is onderhevig aan geautomatiseerde gegevensverwerking los van die van DIM.

De bestelling wordt pas verzonden nadat de betaalmethode is geverifieerd en een machtiging van de bankpas van de Klant is ontvangen. In het geval dat, om welke reden dan ook (verzet, weigering door het uitgiftecentrum, enz.), de betaling van de Klant niet kan worden verwerkt, zal het aankoopproces op de Site worden geannuleerd. De kaart zal niet eerder gedebiteerd worden dan het moment van verzending van de bestelling.

B. Orderbevestiging
Van zodra de betaling is verricht, zal er onverwijld een samenvattend document van de bestelling in het Frans (hierna de "Orderbevestiging" genoemd) naar de Klant worden gestuurd op het e-mailadres dat hij bij zijn registratie op de website heeft opgegeven. Dit document bevat alle elementen van het contract tussen de Partijen.

Door deze e-mail te bewaren en/of af te drukken, heeft de Klant een bewijs van de bestelling, dat DIM aanbeveelt te bewaren. De Klant dient de Klantenservice van DIM onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele fouten en/of omissies in dit overzicht. Daarnaast heeft de Klant toegang tot zijn bestelgeschiedenis door te klikken op de pictogrammen “Mijn Account†en “Mijn Bestellingenâ€.

DIM bewaart bovendien de gegevens van elke bestelling van 120 euro of meer gedurende 10 jaar vanaf de datum van de bestelling en stelt deze ter beschikking van de Klant op eenvoudig verzoek gericht aan: DIM e-Commerce France, 2, rue des Martinets, 92500 Rueil Malmaison, Frankrijk.

Daarnaast heeft de Klant, ongeacht het bedrag van zijn bestelling, de mogelijkheid om de factuur van zijn bestelling(en) in te zien door te klikken op het icoon "Mijn Account".

C. Levering
De producten worden geleverd op het adres dat de Klant heeft opgegeven op het bestelformulier, uitsluitend binnen het Franse vasteland (inclusief Corsica).

De Klant kan kiezen uit verschillende verzendopties met respectievelijke levertijden:

Land Locatie van levering Leveringstype Drager Bezorgtijd
Frankrijk Home Express Chronopost Rond 1-2 werkdagen
Frankrijk Home Standaard Colissimo Rond 3-4 werkdagen
Frankrijk Home Standaard Colis Privé Rond 3-4 werkdagen
Frankrijk Ophaalpunt Express Chronopost Rond 1-2 werkdagen
Frankrijk Ophaalpunt Standaard Colissimo Rond 2-3 werkdagen

De levertijden gaan in op de dag na betaling van de bestelling en de levering vindt uiterlijk 30 dagen na de betaaldatum plaats.

Verzendkosten, te betalen door de klant, worden gedetailleerd beschreven tijdens het bestelproces.

Op het moment dat de bestelde DIM-producten worden verzonden, stuurt DIM de Klant een bevestigingsmail, samen met een trackingnummer voor de bestelling.

In het geval dat de Klant de bestelling niet binnen de aangegeven levertijd ontvangt, dient hij contact op te nemen met de Klantenservice op 0806 14 00 66, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 AM tot 19:00 PM, of zaterdag van 9:00 AM tot 16:00 PM. De Klant kan zijn bestelling annuleren. Eventuele bedragen die door de Klant zijn betaald, zullen binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van hun verzoek worden terugbetaald, met uitzondering van eventuele andere vergoedingen. De werkelijke datum van creditering van de rekening van de Klant kan variëren afhankelijk van de bankovereenkomst.