Alles wat u moet weten over DIM • Over DIM

VAN ZONDAG TOT DIM

Begin jaren 60 wordt ‘Bas Dimanche’ 'DIM', een merk dat meer impact heeft en makkelijker om te onthouden is.

Over ons

ONTSTAAN

De geschiedenis van DIM begint in de jaren 60 met een eenvoudig idee: vrouwen bevrijden door middel van gedurfde innovaties. In 1965 zorgt het merk voor een revolutie op de markt met de introductie van de naadloze slip, een onmiddellijk succes dat zijn intrede in de lingeriewereld markeert. “Dames kleedden zich vooral op zondag.” Mijn vader dacht waarschijnlijk dat Dimanche (zondag) een goede naam was en dat het dragen van kousen elke dag net zo leuk moest zijn als het dragen van zondagse kleren."

— Daniel Giberstein, zoon van Bernard Giberstein.

Over ons

VISIE

Meer dan innovatie: een merk dat zijn tijd ver vooruit is. Door de decennia heen heeft het merk getracht te voldoen aan de behoeften van zijn klanten en zelfs daarop te anticiperen. Hoe? Door voortdurend te luisteren naar zijn tijd, het culturele klimaat te begrijpen en producten te creëren die altijd aansluiten bij de levensstijl van dames.

- Claire Mabrut, auteur van “DIM, 50 jaar mode en vrijheid”

Over ons

EMANCIPATIE

Met de lancering van panty's profileert DIM zich als een mode-pionier, die de geest van de jaren 60-70 weet te vangen en de revolutie van de minirok begeleidt. De panty is veel meer dan een accessoire: het wordt een symbool van vrouwelijke vrijheid en emancipatie. DIM volgt niet alleen de trends, maar neemt ook deel aan een ware culturele transformatie en maakt van de panty het symbool van het nieuwe vrouwelijke lichaam en de veranderende mentaliteit.

Over ons

DE ICONOCLASTIE

Met zijn beroemde jingle “ta la ta ta ta” van Lalo Schifrin heeft DIM het merk gemaakt en zijn plaats in het collectieve geheugen versterkt. Het merk onderscheidt zich door gedurfde campagnes, waarin humor, creativiteit en samenwerkingen met grote ontwerpers worden gecombineerd om zijn unieke karakter volledig tot uiting te brengen. Deze visionaire uitspraken zijn meer dan alleen communicatie, ze maken deel uit van een iconisch erfgoed, waarin revolutionaire beelden en innovaties die de geschiedenis van DIM hebben gevormd, samenkomen.

Over ons

VRIJHEID

Vrijheid volgens DIM betekent je instincten, stemmingen en verlangens volgen, vreugde omarmen en je eigen regels herschrijven. Bij DIM wordt vrijheid niet verkondigd, maar beleefd: in de lichtheid, spontaniteit en het plezier van elk moment.Omdat onze stemmingen onze bewegingen bepalen – spontaan, vrolijk, dynamisch – blijven ze altijd echt, nooit geforceerd, of ze nu geestig of extreem zijn. Vrijheid door mode? Dragen wat je wilt, zolang je je er maar zelfverzekerd en oneindig comfortabel in voelt.

Over ons

DIVERSITEIT

DIM viert authentieke en inclusieve diversiteit en waardeert alle etnische achtergronden, leeftijden, geslachten en lichaamsvormen. Ja tegen een oprechte en vrolijke vertegenwoordiging, belichaamd door unieke en zelfverzekerde individuen. Nee tegen tokenisme en stereotypen. Onze visie: een levendige schoonheid, vol karakter, die vertrouwen wekt en iedereen aanmoedigt om zijn of haar eigenheid te omarmen.