VERKOOPVOORWAARDEN
- PREAMBULE
Deze verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op bestellingen van producten op de volgende websites:
(hierna gezamenlijk aangeduid als de “Website”).
De producten die op de Website worden aangeboden, worden verkocht door DIM FRANCE SAS, een Franse vennootschap naar het type société par actions simplifiée met een aandelenkapitaal van € 137.370.645, ingeschreven in het Handels- en Vennootschapsregister van Nanterre onder nummer 488 727 298, en waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd in 2 rue des Martinets, 92500 Rueil-Malmaison – Frankrijk (hierna aangeduid als de “Verkoper”).
Verkopen zijn voorbehouden aan consumenten, d.i. elke natuurlijke persoon die niet handelt in het kader van een handels-, industriële, ambachtelijke of beroepsmatige werkzaamheid (hierna aangeduid als de “Klant”).
De Verkoper werkt samen met Global-e France SAS, een Franse vennootschap naar het type société par actions simplifiée met een aandelenkapitaal van
€ 10.000, ingeschreven in het Handels- en Vennootschapsregister van Parijs onder nummer 818 358 459, en waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd in 320 rue Saint-Honoré, 75001 Parijs – Frankrijk (hierna aangeduid als “Global-e”).
Global-e stelt Klanten in staat om bestellingen te plaatsen naar bestemmingen waar de Verkoper doorgaans geen orderverwerking en leveringsdiensten beheert. Op grond van een overeenkomst met de Verkoper, verricht Global-e verkopen in eigen naam en namens de Verkoper, zorgt ervoor dat producten beschikbaar zijn voor aankoop op de Website, faciliteert de levering naar deze locaties en behandelt vragen van de Klant met betrekking tot de afhandeling van bestellingen.
- DOEL
Deze Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen door de Klant via de Website, met de levering beperkt tot de gebieden die zijn opgenomen in het overzicht “Gebieden” hieronder.
Alle bestellingen die via de Website worden geplaatst houden de onvoorwaardelijke aanvaarding in van deze Verkoopvoorwaarden door Klanten.
De Verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn op deze bestellingen zijn deze die op de Website van kracht zijn op het moment dat Klanten hun bestelling bevestigen. Deze Verkoopvoorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden aangepast.
- PRODUCTEN
- Productkenmerken
Klanten worden uitgenodigd om de beschrijving van elk product te raadplegen om zich een beeld te vormen van de essentiële kenmerken ervan (kleur, samenstelling, onderhoud, afmetingen). Klanten erkennen echter dat er kleine verschillen kunnen zijn tussen de afbeelding op de Website en het product dat ze daadwerkelijk ontvangen, met name wat betreft de kleur. Dergelijke kleine afwijkingen, bijvoorbeeld in kleur, worden niet beschouwd als een gebrek in de conformiteit en geven geen recht op annulering van de aankoop.
- Beschikbare producten
De producten die online te koop worden aangeboden zijn deze die op de Website staan op het moment dat de Klant de site bezoekt, zolang de voorraad strekt. Bij het plaatsen van de bestelling wordt de Klant ingelicht over de beschikbaarheid van het geselecteerde product. Fouten of aanpassingen kunnen uitzonderlijk optreden, met name in het geval van gelijktijdige bestellingen van hetzelfde product door meerdere klanten.
Als het product niet beschikbaar is nadat een bestelling is geplaatst, zal de Verkoper de Klant zo snel mogelijk op de hoogte brengen via e-mail. Alleen de prijs van de daadwerkelijk verzonden wordt in rekening gebracht. Als na onmiddellijke betaling blijkt dat het product niet beschikbaar is, wordt het bedrag rechtstreeks terugbetaald via de gebruikte betaalmethode.
- PRIJZEN
De productprijzen worden vermeld in de lokale valuta van de bestemming van de bestelling en omvatten alle toepasselijke belastingen, evenals invoerrechten, taksen of vergelijkbare kosten die mogelijk van toepassing zijn op basis van de locatie van aflevering. De verzendkosten zijn niet opgenomen in de productprijzen en zullen variëren naargelang de geselecteerde leveringsmethode.
Alle kosten van toepassing, inclusief leveringskosten, worden duidelijk vermeld in het overzicht van de bestelling, voordat de bestelling door de Klant wordt bevestigd.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de selectie van aangeboden producten via de Website en hun prijzen te allen tijde aan te passen zonder voorafgaande kennisgeving. De prijs die van toepassing is op de bestelling van de Klant is de prijs die van kracht is op de Website op het moment van de bevestiging van de bestelling door de Klant, behoudens duidelijke fouten (zoals technische problemen, invoerfouten, bugs enz.).
Als bestelling zijn geplaatst tegen onjuiste en duidelijk te lage prijzen (absurd lage prijzen), zullen de bestellingen worden geannuleerd. De Verkoper zal de betrokken klanten onmiddellijk op de hoogte brengen zodat ze desgewenst een nieuwe bestelling kunnen plaatsen tegen de verbeterde en correcte prijs.
- BESTELLINGEN
- Een klantenaccount openen
Om een bestelling te plaatsen, moeten Klanten zichzelf identificeren door in te loggen op hun klantenaccount, of door een nieuwe klantenaccount aan te maken volgens de op de Website aangegeven procedure. De login en het wachtwoord dat de Klanten kiezen bij het aanmaken van hun klantenaccount, zijn persoonlijk en zij zijn verantwoordelijk voor elk gebruik, met name frauduleus gebruik, dat door derden van deze gegevens wordt gemaakt.
Klanten moeten de verplichte gegevens invoeren die nodig zijn om bestellingen uit te voeren en deze indien nodig bijwerken. De verkoper kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor een fout of incident bij de verzending van de bestelde producten als gevolg van onvolledige of foutieve informatie.
- Registreren van bestellingen
Klanten die een bestelling willen plaatsen kan het product/de producten van hun keuze selecteren door te klikken op “Aan winkelwagen toevoegen”. De Klant kan te allen tijde de inhoud van zijn/haar bestelling controleren en gedetailleerde informatie verkrijgen over de geselecteerde producten (referentie, maat, kleur, gekozen hoeveelheid, eenheidsprijs) door te klikken op het winkelwagenpictogram met het DIM-logo en, indien nodig, hun winkelwagen aanpassen.
Zodra de winkelwagen definitief bevestigd is, moeten Klanten hun leveringsadres en facturatieadres opgeven en deze Algemene Verkoopvoorwaarden aanvaarden door het desbetreffende vakje aan te vinken. Klanten bevestigen vervolgens hun bestelling door te klikken op de knop “Nu betalen”.
- Betaling van de bestelling
Alle bestellingen op de Website moeten onmiddellijk door Klanten worden betaald na bevestiging van de bestelling door te klikken op het pictogram “Nu betalen”.
De totale prijs van de door de Klant te betalen bestelling is het bedrag dat op het overzicht van de bestelling wordt aangegeven en dat de Klant heeft gecontroleerd alvorens de bestelling te bevestigen, en vermeldt ook de verzendkosten.
Alle op de Website geplaatste bestellingen worden exclusief online betaald via een van de volgende betaalmogelijkheden:
- Creditcard (Visa, Mastercard, American Express);
- Shop Pay;
- PayPal.
Het relevante bedrag wordt gedebiteerd zodra de Klant de bestelling bevestigt. Conform artikel L.214-1 van de Franse Code de la consommation, sluiten de partijen uitdrukkelijk de wettelijke kwalificatie van niet-terugbetaalbare aanbetaling (arrhes) uit in de zin van artikel 1590 van het Franse Burgerlijk Wetboek (Code civil).
De Verkoper maakt gebruik van de veilige betaalservice Shopify Payment , die de S.S.L (Secure Socket Layer) beveiligingsnorm hanteert. Vertrouwelijke gegevens die op deze wijze worden doorgegeven (kaartnummer, vervaldatum, cryptogram) worden versleuteld.
- Bevestiging en ontvangstbevestiging van de bestelling
De verkoop wordt alleen als definitief beschouwd nadat de gebruikte betaalmethode aanvaard is en de verkoper de volledige som heeft ontvangen, via Global-e indien van toepassing De Verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling te annuleren in de volgende gevallen: adres buiten het leveringsgebied, eerdere geschillen met de klant, achterstallige betalingen, risico op niet-naleving van deze Algemene Verkoopvoorwaarden of andere legitieme redenen.
Zodra de betaling gevalideerd is en tenzij de bestelling geweigerd is door de Verkoper, zal de Klant via e-mail een ontvangstbevestiging van de bestelling ontvangen op het e-mailadres dat is opgegeven bij het aanmaken van hun klantenaccount. De ontvangstbevestiging van de bestelling bevat een overzicht van alle eerder gecommuniceerde informatie.
Alle bestellingen worden als definitief en bindend beschouwd bij ontvangst van de e-mail die de bestelling bevestigt. Bestellingen kunnen niet worden geannuleerd door de Klant, behalve wanneer het herroepingsrecht wordt uitgeoefend, conform artikel 7 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.
- Bestellingen en facturen opvolgen
Klanten kunnen hun bestellingsgeschiedenis en facturen bekijken door te klikken op het pictogram “Mijn account” en vervolgens op “Mijn bestellingen”.
- LEVERING
Bestellingen die op de Website worden geplaatst, worden geleverd door Global-e, dat optreedt als erkende vervoerder namens de verkoper. Voor vragen of problemen met betrekking tot de leveringen, kan de Klant contact opnemen met de klantenservice van Global-e, zoals beschreven in Artikel 11.
- Leveringsgebied
De beschikbare producten op de Website worden uitsluitend geleverd aan de bestemmingen die opgenomen zijn in het overzicht “Bestemmingen” hieronder.
- Leveringsvoorwaarden/Vertragingen
De producten worden geleverd bij de Klant op het leveringsadres dat werd opgegeven bij het plaatsen van de bestelling en volgens de gekozen leveringsmethode.
Leveringen gebeuren binnen de termijn die is opgegeven in het overzicht van de bestelling bij het afrekenen, te rekenen vanaf de dag na betaling van de bestelling. De levering zal in elk geval uiterlijk binnen de dertig (30) dagen na deze datum plaatsvinden, behalve in gevallen van overmacht.
De vaste verzendkosten zijn afhankelijk van de door de klant gekozen leveringsmethode en zullen tijdens het bestellingsproces duidelijk worden vermeld.
- Ontvangst van de bestelling
Bij ontvangst van de bestelling moeten Klanten controleren of de ontvangen producten overeenstemmen met de bestelling. Als Klanten een of meerdere producten wensen terug te sturen, moeten zij de procedure volgen zoals beschreven in Artikel 7 hierna. In geval van onredelijke of ongegronde retours, kan de Verkoper weigeren een volgende bestelling van de Klant te bevestigen.
- RETOURS EN TERUGBETALINGEN
Alleen producten die daadwerkelijk via de Website zijn aangekocht, kunnen aan de Verkoper worden geretourneerd volgens de hieronder gespecificeerde procedures. Deze verschillen naargelang de klant gebruikmaakt van het herroepingsrecht of beweert dat het product niet conform de bestelling is.
In alle gevallen moeten de producten worden geretourneerd in hun originele verpakking, inclusief de geleverde accessoires (riemen, hoesjes enz.), het maatlabel en de leveringsbon.
Terugbetalingen zullen worden uitgevoerd volgens de oorspronkelijke betaalmethode.
Onverminderd de toepassing van de wettelijke garanties zoals hieronder beschreven in Artikel 8, zullen klanten geen terugbetaling kunnen ontvangen voor de geretourneerde producten indien de retourvoorwaarden zoals beschreven in dit artikel niet worden nageleefd. Klanten kunnen echter de geretourneerde producten op eigen kosten terugkrijgen, in de staat waarin ze aan de Verkoper zijn geretourneerd.
- Herroepingsrecht
Klanten hebben 30 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van het pakket met het bestelde product/de bestelde producten, om deze producten op eigen kosten en risico te retourneren, zonder dat zij hiervoor een reden moeten opgeven
Deze periode van dertig (30) kalenderdagen loopt:
- Van de leveringsdatum van de producten op het door de Klant opgegeven leveringsadres (of, in geval de Klant afwezig is, vanaf de datum van de eerste poging om het pakket met de producten te bezorgen);
- Of, wanneer de Klant heeft gekozen voor levering op een afhaalpunt, vanaf de dag dat de Klant via e-mail en/of sms wordt geïnformeerd dat de bestelling is geleverd op het gekozen afhaalpunt.
Het product/de producten moeten absoluut in perfecte staat aan de Verkoper worden geretourneerd, in hun originele verpakking, inclusief de leveringsbon en het maatlabel. Het product moet/de producten moeten gekocht zijn via de Website. Geretourneerde items die onvolledig, verknoeid, gedragen, beschadigd, gebruikt of vuil zijn, worden niet terugbetaald. Alle accessoires die integraal deel uitmaken van het afgewerkte product moeten ook worden geretourneerd. Retours worden geweigerd wanneer een accessoire ontbreekt.
Klanten moeten het product/de producten op eigen kosten terugsturen, samen met het retourbewijs. Om het retourbewijs te verkrijgen, en als verplichte stap, moet de klant eerst een retouraanvraag indienen via het deel 'Retours en Terugbetalingen' op de website door op 'Start een Retour' te klikken en de bestelgegevens in te vullen.
Als voldaan is aan de bovenstaande voorwaarden, zal de Verkoper, via Global-e indien van toepassing, de Klant het volledige bedrag dat voor de bestelling is betaald terugbetalen, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten, indien de gehele bestelling wordt geretourneerd.
De Verkoper zal de terugbetaling binnen een maximumperiode van 14 kalenderdagen na ontvangst van de geretourneerde producten uitvoeren. De datum waarop het bedrag effectief op de rekening van de Klant wordt gecrediteerd, kan verschillen naargelang de overeenkomst van de Klant met zijn/haar bank. Conform Artikel 5.c, zal de Verkoper de creditkaart die gebruikt werd voor de aankoop crediteren door zijn dienstverlener de gegevens met betrekking tot het bestelnummer te bezorgen.
- Producten die defect zijn of niet overeenstemmen met de bestelling
In geval van niet-conforme of defecte producten (bijvoorbeeld een product dat beschadigd is of niet overeenstemt met de beschrijving), kunnen Klanten contact opnemen met de klantendienst van Global-e, zoals bepaald in artikel 11, die hen zal informeren over de te volgen procedure.
Wanneer wordt bevestigd dat een product niet conform is, en voor zover vaststaat dat het gebrek niet is ontstaan na levering aan de Klant, zal de Verkoper — indien van toepassing, via Global-e, alle door de Klant bij aankoop betaalde bedragen, inclusief de initiële verzendkosten, terugbetalen binnen een maximale termijn van achtentwintig (28) dagen.
De terugbetaling vindt plaats onder voorbehoud van de terugzending van het product, tenzij de Verkoper naar eigen oordeel besluit deze eis te laten vallen. Als terugzending vereist is, wordt de terugbetaling pas uitgevoerd nadat de geretourneerde producten ontvangen en geregistreerd zijn.
- WETTELIJKE CONFORMITEITSGARANTIE
Klanten zullen profiteren van de wettelijke conformiteitsgarantie (artikelen L.217-3 et seq. van de Franse Code de la consommation), alsook van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken (artikels 1641 et seq. Van de Franse Code civil), onder de voorwaarden en volgens de bepalingen hieronder vermeld.
De consument heeft recht op een periode van twee jaar vanaf de levering van de goederen om de toepassing van de wettelijke conformiteitsgarantie te verzoeken in het geval van een conformiteitsgebrek. Tijdens deze periode is de consument enkel verplicht het bestaan van het conformiteitsgebrek aan te tonen en niet de datum van het ontstaan ervan.
Wanneer de overeenkomst voor de verkoop van de goederen voorziet in de levering van digitale inhoud of een digitale dienst op continue basis voor een periode van meer dan twee jaar, zal de wettelijke garantie van toepassing zijn op deze digitale inhoud of digitale dienst gedurende de voorziene leveringsperiode. Tijdens deze periode is de consument enkel verplicht het bestaan van het conformiteitsgebrek dat de digitale inhoud of digitale dienst negatief beïnvloedt aan te tonen en niet de datum van het ontstaan ervan.
De wettelijke conformiteitsgarantie houdt een verplichting in voor professionele operators, indien van toepassing, om alle noodzakelijke updates te verstrekken om de conformiteit van de goederen te waarborgen.
De wettelijk conformiteitsgarantie geeft de consument het recht op reparatie of vervanging van de goederen binnen dertig dagen na een verzoek, kosteloos en zonder dat dit de consument aanzienlijke ongemakken bezorgt.
Als de goederen worden gerepareerd onder de wettelijke conformiteitsgarantie, zal de consument profiteren van een verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn met zes maanden.
Als de consument vraagt om de goederen te repareren maar de verkoper verzet zich tegen hun vervanging, zal de wettelijke conformiteitsgarantie worden vernieuwd voor een periode van twee jaar vanaf de datum waarop de goederen worden vervangen.
De consument kan een prijsvermindering verkrijgen door de goederen te behouden, of de overeenkomst beëindigen en een volledige terugbetaling ontvangen in ruil voor de teruggave van de goederen, als:
1° De handelaar weigert om de goederen te repareren of te vervangen;
2° De reparatie van de goederen pas gebeurt na de periode van dertig dagen;
3° De reparatie of vervanging van de goederen een groot ongemak veroorzaakt voor de consument, met name wanneer de consument definitief de kosten draagt voor het terughalen of verwijderen van de niet-conforme goederen, of wanneer hij/zij de kosten draagt voor de installatie van de gerepareerde of vervangen goederen;
4° De non-conformiteit van de goederen blijft bestaan ondanks een mislukte poging van de verkoper om deze in overeenstemming te brengen.
De consument heeft eveneens recht op een prijsvermindering of op ontbinding van de overeenkomst wanneer het gebrek aan conformiteit zo ernstig is dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is. In dergelijke gevallen hoeft de consument daarom niet vooraf te vragen om de goederen te repareren of te vervangen.
De consument heeft geen recht op ontbinding van de overeenkomst indien het gebrek aan conformiteit een gering gebrek is.
Elke periode waarin de goederen buiten gebruik zijn met het oog op reparatie of vervanging, schorst de resterende garantietermijn tot op het moment van levering van de gerepareerde of vervangen goederen
De hierboven genoemde rechten vloeien voort uit de toepassing van artikelen L. 217-1 tot L. 217-32 van de Franse Code de la consommation.
Elke verkoper die te kwader trouw de uitvoering van de wettelijke conformiteitsgarantie belemmert, is aansprakelijk voor een civiele geldboete van maximaal 300.000 euro, die kan worden verhoogd tot maximaal 10% van de gemiddelde jaarlijkse omzet (artikel L. 241-5 van de Franse Code de la consommation).
Consumenten kunnen ook profiteren van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken op grond van de artikelen 1641 tot 1649 van de Franse Code civil, voor een periode van twee jaar vanaf de vaststelling van het defect. Deze garantie geeft de consument recht op een prijsvermindering als hij/zij de goederen of op volledige terugbetaling indien hij/zij de goederen retourneert.
- AANSPRAKELIJKHEID
De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-nakoming van de overeenkomst als gevolg van overmacht in de zin van artikel 1218 van de Franse Code civil.
Met uitzondering van gevallen waarin de verkoper zijn wettelijke of contractuele verplichtingen niet is nagekomen, wijst de verkoper elke aansprakelijkheid af voor:
- eventuele onderbrekingen van de Website,
- het optreden van bugs
- enige schade die voortvloeit uit frauduleuze indringing door een derde partij, waardoor de informatie op de website wordt gewijzigd,
- geringe en niet-essentiële fouten en gebreken met betrekking tot de producten (onverminderd het recht van de klant om de overeenkomst te herroepen),
- in geval van tijdelijke onbeschikbaarheid van de klantenservice.
- PERSOONSGEGEVENS
Om te weten hoe hun persoonlijke gegevens worden verwerkt, worden klanten uitgenodigd de Privacyverklaring van de Verkoper te raadplegen, die ze kunnen vinden in het deel "Privacybeleid" van de website.
- KLANTONDERSTEUNING EN CONTACTGEGEVENS
Voor verzoeken, vragen of klachten met betrekking tot een bestelling (inclusief levering en verzending, retours en terugbetalingen of andere problemen met bestellingen), kan de Klant contact opnemen met de klantenservice van Global-e via:
- E-mail: service@global-e.com
- Contactformulier of chatbot beschikbaar in het deel “Neem contact op” van de Website.
Indien nodig kan Global-e de Klant doorverwijzen naar de klantenservice van de verkoper.
- KLACHTEN - TOEPASSELIJKE WET - GESCHILLENBESLECHTING
Deze Verkoopvoorwaarden worden geregeld door de Franse wet.
De Klant kan een klacht indienen bij de Verkoper via de klantenservice van Global-e, zoals beschreven in Artikel 11 hierboven.
Als de klachten van de Klant niet opgelost worden, kunnen zij beroep doen op een traditionele bemiddelingsprocedure of een andere alternatieve geschiloplossingsmethode, in het bijzonder door kosteloos gebruik te maken van de bevoegde consumentenbemiddelaar, waarvan de contactgegevens hieronder zijn vermeld: Médiateur de la consummation FEVAD – BP20015 – 75362 PARIS CEDEX 8 – https://www.mediateurfevad.fr.
Als een minnelijke oplossing van het geschil niet mogelijk is, of op elk ander moment, blijft de klant vrij om het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechtbanken.
INFORMATIE VAN DE VERKOPER EN WETTELIJKE KENNISGEVING:
Onverminderd het bovenstaande Artikel 11, waarin de primaire contactpersoon voor zaken met betrekking tot bestellingen wordt aangegeven, kan de verkoper worden gecontacteerd via de volgende contactgegevens: - E-mailadres: serviceclient@dim.fr - Telefoon: +33 (0)8 06 14 00 66 (van maandag tot vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur - Parijse tijd, UTC+1 in de winter / UTC+2 in de zomer) - Postadres: Service E-commerce - 2 rue des Martinets – 92500 - Rueil Malmaison - Frankrijk
Intra-community Btw-nummer: FR 37 488 727 298 Uniek identificatienummer voor de sector “Textielproducten”: FR209003_11IYYV Uniek identificatienummer voor de sector “Verpakking huishoudelijke producten”: FR209003_01BMVD
Websitebeheerder: DIM France SAS, een Franse société par actions simplifiée met een maatschappelijk kapitaal van € 137.370.645, ingeschreven bij het Handels- en Ondernemingsregister van Nanterre onder het nummer 488 727 298 Uitgever: M. François Riston, in zijn hoedanigheid als Algemeen directeur Webhost: SHOPIFY International Limited, met maatschappelijke zetel in de Victoria Building 1-2, Haddington Road, Dublin 4, D04XN32, Ierland. |
OVERZICHT – Gebieden
De beschikbare producten op de Website worden uitsluitend geleverd aan de volgende bestemmingen:
Zuid-Afrika
Albanië
Algerije
Duitsland
Andorra
Angola
Anguilla
Antigua en Barbuda
Saudi-Arabië
Argentinië
Armenië
Aruba
Australië
Oostenrijk
Azerbeidzjaan
Bahama’s
Bahrein
Bangladesh
Barbados
België
Belize
Benin
Bhutan
Bolivia
Bosnië en Herzegovina
Botswana
Brunei
Bulgarije
Burkina Faso
Burundi
Cambodja
Kameroen
Canada
Kaapverdië
Chili
China
Cyprus
Colombia
Comoren
Republiek Congo
Zuid-Korea
Costa Rica
Ivoorkust
Kroatië
Curaçao
Denemarken
Djibouti
Dominica
Egypte
Verenigde Arabische Emiraten
Ecuador
Spanje
Estland
Eswatini
Vaticaanstad
Verenigde Staten
Ethiopië
Fiji
Finland
Gabon
Gambia
Georgië
Ghana
Gibraltar
Griekenland
Grenada
Groenland
Guadeloupe
Guatemala
Guernsey
Guinea
Equatoriaal Guinea
Guinea-Bissau
Guyana
Frans Guyana
Haïti
Honduras
Hongarije
Eiland van Man
Caymaneilanden
Cookeilanden
Faeröer-eilanden
Falklandeilanden
Salomonseilanden
Turks- en Caicoseilanden
Bovenwindse Eilanden (British Virgin Islands)
India
Indonesië
Ierland
IJsland
Israël
Italië
Jamaica
Japan
Jordanië
Kazachstan
Kenia
Kirgizië
Kiribati
Koeweit
Réunion
Laos
Lesotho
Letland
Libanon
Liberia
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Noord-Macedonië
Madagaskar
Maleisië
Malawi
Maldiven
Malta
Marokko
Martinique
Mauritius
Mayotte
Mexico
Moldavië
Mongolië
Montenegro
Montserrat
Mozambique
Namibië
Nauru
Nepal
Nicaragua
Nigeria
Niue
Noorwegen
Nieuw-Caledonië
Nieuw-Zeeland
Oman
Oeganda
Oezbekistan
Pakistan
Panama
Papua New Guinea
Paraguay
Nederland
Peru
Filipijnen
Polen
Frans-Polynesië
Portugal
Qatar
Hong Kong SAR
Macao SAR
Dominicaanse Republiek
Roemenië
Verenigd Koninkrijk
Rwanda
Saint-Barthélemy
San Marino
Saint Martin (Franse deel)
Sint Maarten (Nederlandse deel)
Saint Vincent en de Grenadines
Saint Helena
Saint Lucia
El Salvador
Samoa
São Tomé en Príncipe
Senegal
Servië
Seychellen
Sierra Leone
Singapore
Slowakije
Slovenië
Sri Lanka
Zweden
Zwitserland
Suriname
Taiwan
Tanzania
Tsjaad
Tsjechië
Thailand
Oost-Timor
Togo
Tonga
Trinidad en Tobago
Tunesië
Turkmenistan
Tuvalu
Uruguay
Vanuatu
Venezuela
Vietnam
Wallis en Futuna
Zambia